" Macam mana saya nak mula berniaga?"

soalan Famous

" Macam mana saya nak mula berniaga?"

Mula saja dengan apa yang ada. Yang penting bukan modal wang tapi modal diri.

Semangat saja tak cukup kalau tiada tindakan.
Idea saja tak gerak kalau tak bertindak.
Nak bertindak macam mana?

Ok,
sekarang apa yang ada?

Handphone tiada wassap bukan reason.
handphone torchlight bukan penghalang nak berniaga. Tapi saya yakin majoriti sekarang semua handphone boleh touchscreen kan.

Saya dulu bermula dengan handphone Nokia torchlight! Customer deal melalui PM dan sms.

Yang penting ada internet, mana nak cari internet kalau broadband pun takda?
Saya dulu ada broadband pun selalu ke kedai mamak guna wifi dan buat kerja kat situ sampai mamak pun nampak ja muka saya terus letak teh tarik!

Sebenarnya kita ni ja suka buat alasan. Alasan terjadi sebab takda push factor.
Tiada apa yang mendesak untuk kita kena buat jugak! Dah rasa selesa apa yang ada.

itu sebenarnya kan?

kalau tak pasti anda takkan tanya macam mana nak mula!

Bila fikir gini kan, bagus jugak manusia ni ada hutang dengan bank, hidup bukan dalam rumah keluarga, sebab apa?

benda2 ni adalah push factor saya dahulu untuk saya kena usaha dengan all out.
Memang nampak buruk ada pinjaman dengan bank, tapi kalau tak disebabkan pinjaman tu kita takkan usaha untuk selesaikannya Tapi tak da la suruh anda buat loan!

Yang penting adalah Cari Push Factor! Cari Big Why!

kemudian, apa saja depan mata, semua nampak boleh tukar untuk jadi duit.

p/s: gambar saya snap testimoni dengan hp nokia torchlight ada di komen pertama wink emoticon

0 comments:

Post a Comment

 
Copyright © marziana shukri | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top|Sign in